Acai Berry – názory, cena, kde kúpiť, pôvodné, alebo je to stojí za to?

[Total: 0    Average: 0/5]

Acai bobule sú brazílskej “superfruit.” Sú domáci v amazonskej oblasti, kde oni sú hlavné potrava.

Avšak, oni si v poslednej dobe získal popularitu po celom svete a je chválený za to, že obzvlášť prospešné pre zdravie a pohodu.

Tento tmavo fialový ovocie rozhodne balenie veľa výživy, a to môže mať aj niektoré zdravotné výhody, vrátane 5 opísané v tomto článku.

Čo AreAcai Berry?

Acai bobule sú 1 palec (2,5 cm), guľaté plody, ktoré rastú na acai palmami v dažďových pralesoch Strednej a Južnej Ameriky. Majú temne fialovú šupku a žltú dužinu obklopujúce veľké semeno.

Vzhľadom k tomu, že obsahujú jamy, ako sú marhule a olivami, že sú technicky nejde o bobule, ale skôr kôstkovice. Napriek tomu, že sú bežne označuje ako bobule.

V amazonskom dažďovom pralese, Acai Berry často sprevádza jedla.

Ak chcete, aby boli jedlé, sú nasiaknuté na zmäkčenie tvrdej vonkajšej šupky a potom roztlačený k vytvoreniu temne fialovou pasty.

Majú zemitú chuť, ktorá je často popisovaný ako hybrid medzi černíc a nesladené čokolády.

FreshAcai Berry majú krátku životnosť a nie sú k dispozícii vonku, kde sú pestované. Ako export, ktoré sú predávané ako mrazené ovocné drene, suchého prášku alebo lisované šťavy.

Acai bobule sú tiež niekedy použité na aromatizáciu potravinárskych výrobkov, vrátane želé a zmrzliny, zatiaľ čo niektoré iné ako potraviny teleso krémy obsahujú Acai olej.

1. Sú Živiny-husté

Acai bobule majú jedinečnú nutričný profil pre ovocie, pretože sú trochu s vysokým obsahom tuku a nízkym obsahom cukru.

100 g mrazenej ovocnej drene má nasledujúce nutričné ​​poruchy (1):

  • Kalórie: 70
  • Tuky: 5 gramov
  • nasýtených tukov: 1,5 g
  • Sacharidy: 4 gramy
  • Cukor: 2 g
  • Vláknová 2 g
  • Vitamín A: 15% RDI
  • Vápnik: 2% RDI
READ  Viagro - názory, cena, kde kúpiť, pôvodné, alebo je to stojí za to?

Podľa venezuelskej štúdie, Acai Berry tiež obsahovať niektoré ďalšie stopové prvky, vrátane chróm, zinok, železo, meď, mangán, horčík, draslík a fosfor (2).

Ale niektorí z najsilnejších zdravotných výhod Acai pochádza z rastlinných látok.

Najpozoruhodnejšie jedným z nich je antokyány, ktoré giveAcai Berry svoju hlbokú purpurovú farbu a pôsobia ako antioxidanty v tele.

nájdete tiež antokyanov v iných modrej, čiernej a fialovej potravín, ako sú čierne fazuľa a čučoriedky.

2. Sú naložené antioxidanty

Antioxidanty sú dôležité, pretože neutralizovať škodlivé účinky voľných radikálov v celom tele.

Ak voľné radikály nie sú neutralizované antioxidanty, môžu poškodiť bunky a vedú k rade chorôb vrátane diabetes, rakovina a ochorenie srdca (3).

Acai bobule majú neuveriteľne vysoké množstvo antioxidantov, vytláčať iné antioxidanty bohaté ovocie, ako čučoriedky, brusnice (4).

Antioxidačné obsah potravín sa zvyčajne meria kyslíkový radikál Absorbancia kapacita (ORAC) skóre.

V prípade açaí, 100 g mrazenej buničiny má ORAC 15,405, zatiaľ čo rovnaké množstvo čučoriedok má skóre 4,669 (4).

Tento antioxidačná aktivita pochádza z radu rastlinných látok v Acai, vrátane antokyanov (5, 6).

V roku 2008, výskumníci sa získa 12 hladovania dobrovoľníci acai dreň, Acai šťavy, jablkovej alebo pitie bez antioxidantov v štyroch rôznych dobách a potom testované ich krv antioxidantov (7).

Ako Acai buničiny a jablčnú zvýšil hladiny antioxidantov účastníkov, čo znamená, že antioxidačné látky v Acai sú dobre absorbované v čreve (7).

To tiež znamená, že Acai dužina je lepší zdroj antioxidantov ako Acai šťavy.

3. Môžu zlepšiť cholesterolu

Štúdie na zvieratách ukázali, že acai by mohla pomôcť zlepšiť hladinu cholesterolu v krvi znížením celkového a LDL cholesterolu (8, 9, 10).

A je možné, že by to mohlo mať podobný účinok u ľudí.

Štúdia 2011 mal 10 ľudí s nadváhou jesť Acai smoothies dvakrát denne po dobu jedného mesiaca. Celkovo možno povedať, že majú nižšie celkové a “zlé” LDL cholesterolu na konci štúdie (11).

READ  Aid Be Harder o účinnosti cenu v lekárni

Avšak, tam bolo niekoľko nevýhod tejto štúdii. Bola to malá, nemala kontrolnú skupinu a dostal finančné prostriedky z primárneho dodávateľa Acai.

Aj keď je potrebný ďalší výskum, je možné, že antokyány v acai by mohol byť zodpovedný za ich pozitívny vplyv na hladinu cholesterolu, pretože štúdie súvisí tento závod zlúčeniny na zlepšenie HDL a LDL cholesterolu (12).

Okrem toho, Acai obsahuje rastlinné steroly, ktoré zabraňujú cholesterol z absorbované v tele (10).

4. Môžu mať Možné protirakovinového účinku

Aj keď nikto jedlo je čarovná štít proti rakovine, niektoré potraviny je známe, že zastavenie rakovinové bunky z tvarovania a šírenia.

Obe skúmavky a štúdie na zvieratách ukázali, tento druh protirakovinového účinku u Acai (13, 14, 15, 16, 17).

U myší, Acai buničina znížil výskyt rakoviny hrubého čreva a močového mechúra (14, 15).

však druhá štúdia na myšiach zistilo, že nemá žiadny vplyv na rakovinu žalúdka (18).

Vedci k záveru, že acai môže mať úlohu v liečbe rakoviny v budúcnosti, je potrebný ešte ďalší výskum, vrátane ľudí.

5. Mohli by zvýšiť funkcie mozgu

Mnoho rastlinných látok v Acai by tiež mohla ochrániť mozog pred poškodením, ako ste veku (19).

Niekoľko štúdií ukázalo, tento druh ochranného účinku u laboratórnych potkanov (19, 20, 21, 22).

antioxidantov v Acai pôsobiť proti škodlivým účinkom zápalu a oxidácie v mozgových bunkách, čo môže nepriaznivo ovplyvniť pamäť a učenie (21).

V jednej štúdii, acai dokonca pomohlo zlepšenie pamäti u starnúcich potkanov (22).

Jedným zo spôsobov, v ktorých mozog zostane zdravý je vyčistenie bunky, ktoré sú toxické alebo už pracuje, čo je proces známy ako autofagie. To je spôsob, ako pre nové nervy na vytvorenie, zlepšenie komunikácie medzi mozgových buniek.

Ako ste veku, tento proces funguje menej efektívne. Avšak, v laboratórnych testoch, Acai extrakt pomohla stimulovať tento “upratovanie” odozvu u mozgových buniek (23).

možné úskalia toAcai Berry

Vzhľadom k tomu, že Acai je zdravý, antioxidant bohatá na ovocie, tam nie je celá rada nevýhod, aby jej to.

READ  Titan Premium - názory, cena, kde kúpiť, pôvodné, alebo je to stojí za to?

však jedno slovo z opatrnosti je nepreceňujte svoje pridružené zdravotné tvrdenia.

Kým počiatočné výskum je sľubný, štúdie o jeho účinkoch na ľudské zdravie boli malé a zriedkavé.

Z tohto dôvodu je dôležité, aby sa na zdravotné tvrdenia s zrnko soli.

Tiež majte na pamäti, že ak ste si ho kúpim ako vopred spracované buničiny, skontrolujte štítok zložky a uistite sa, že nemá pridanej látky.

Niektoré dreňou majú veľmi vysoké množstvo pridaného cukru.

Ako jesť Acai

Vzhľadom k tomu, freshAcai Berry majú krátku životnosť, sú to prevažne vyvážajú a široko dostupné v troch hlavných formách -. Pyré, prášky a džúsy

šťava je naložený s antioxidantmi, ale je to tiež najvyššie v cukre a nemajú vlákno. Aj keď, ak prefiltruje, šťava môže obsahovať menej antioxidanty (7).

Prášok dodáva najkoncentrovanejšej množstvo živín, ktorá vám vlákniny a tuku, rovnako ako rastlinné látky.

Ako už bolo povedané, pyré je pravdepodobne najlepší spôsob, ako vychutnať chuť ofAcai Berry.

Na vykonanie Acai misu, zmes nesladené mrazené kaša s vodou alebo mliekom prevádzať ju do základu smoothie-ako pre zálievky.

Polevy môžu zahŕňať nakrájané ovocie alebo plody, zapekaných kokosové vločky, orechová masla, kakaové drviny alebo Chia semená.

Môžete tiež misku s použitím acai prášku. Miešať to do vášho obľúbeného smoothie recept, potom hore s vašimi obľúbenými doplnkami.

The Bottom Line

Vďaka svojej vysokej obsahom antioxidantov, Acai Berry majú mnoho potenciálnych zdravotných výhod.

Sú nabitý výkonnými rastlinných látok, ktoré pôsobia ako antioxidanty a môžu mať prínos pre váš mozog, srdce a celkové zdravie.

Tiež dodávať zdravé tuky a vlákniny, čo je všeobecne zdravej výživy.

Užite acai ako koktail alebo mise, ale dávajte si pozor na pridanej cukry, ktoré sa často nachádzajú v štiav a mrazených dreňou.

Paulína Turošíká
About Paulína Turošíká 201 Articles
Mám veľa čo povedať o Iveve Jánošíkovej, ale najväčšie dve veci, ktoré je potrebné vedieť, je to, že je reflexívna a intuitívna. Samozrejme, že je tiež podmanivá, vtipná a presvedčivá, ale sú to tak isté, že sú desivé. jej reflexné myslenie, to je to, za čo je často uctievaná. Ľudia sa často spoliehajú na svoju a pozornú povahu v čase potreby.Nikto, samozrejme, nie je dokonalý a Kieran má veľa znakových chýb. jej ego a abrazivosť nie sú úplne zábavné a môžu zničiť veľa večerov. Našťastie jej intuícia pomáha udržiavať ich aspoň v malom.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*